Santiagogangers

zaterdag 5 mei 2007

Dagverslag 5, 4 mei 2007

Goussonville-Chateaudun, 135 km, een nevelige start met in de middag wat zon, bijna 20 graden en gelukkig weer wind mee. Golvend parcours, minder zwaar dan gisteren.

Vanuit het vertrek meteen een pittig klimmetje na een afdaling vanaf de camping in de kou. Het was bij de start zo’n 10 graden, nevelig met een koude wind dus we hadden daar onze kleding op aangepast. Na een spoedig verlopen rit in een rustig tempo kwamen we rond 17.00 uur aan op de Camping Municipal in Chateaudun. Japert en Nico hadden alles al weer voor elkaar op een prachtige plek aan de Loire. Na onze fietsen gestald te hebben gingen we eerst even genieten van wijn, stokbrood en kaas. Kan het beter?

Tot aan het eten de tijd doorgebracht met kwartier maken, ondertussen gebeurde er van alles. Zo werd Jaspert met zijn mooie rode middeleeuwse pausenhoed door een andere Nederlander (een ongedoopte waarschijnlijk) aangezien voor onze geestelijk verzorger. Iets wat niemand van ons ontkende. Nee we zeiden zelfs dat we elke dag minstens 3 keer bij elkaar gingen zitten en tijd namen voor gebed.

Tijdens het schoonmaken van de fietsen merkten we dat het wiel van de fiets van Piet niet in orde was. Na verdere controle bleek de velg gescheurd. Gelukkig hadden we een reservewiel en gaan we de komende dagen op zoek naar een fietsenwinkel voor een nieuw achterwiel. Onze buurman, een Engelsman, was 3 uur bezig zijn satelietschotel te richten. Het advies van de campingbeheerder sloeg hij in de wind en zelfs de raad van de Koos mocht niet baten. Of het hem ooit zal lukken?

A demain.

PS.

Op de foto de fietsers op de trappen van de prachtige cathedraal van Chartres. Deze hebben we bezichtigd en vooral genoten van de prachtige gebrandschilderde ramen. Indrukwekkend was ook het boven het landschap uit steken van deze kerk. We zagen hem dus al vanaf grote afstand staan.