Santiagogangers

maandag 21 mei 2007

Dagverslag 18, 19 mei 2007

Molinaseca-Triacastela, 86 km, weer veel klimwerk, zwaar en steil, redelijk fietsweer.
Santiago komt in zicht. Nog 2 dagen te fietsen.

Vanochtend vertrokken we met het idee dat we ergens in de buurt van Villafranca een camping zouden vinden. De realiteit was heel anders. Dus na wat meer klimwerk maar wel met een prachtige afdaling van 12 km als beloning, vonden we een prachtige plek in Triacastela op een groot veld achter een Alberge (herberg). Voor de duidelijkheid hebben we het hier niet over een “echte” camping maar dus echt een stukje land bij een herberg en een refugio. Jaspert kan de kosten af met een vrijwillige bijdrage.

De rit begon redelijk makkelijk maar halverwege ging het weer omhoog. Ik denk dat we in totaal zo’n 25 km geklommen hebben. Hoogste punt vandaag was Alto de Poio op 1335 meter. De laatste klimkilometers alsook de eerste daalkilometers waren wat lastig vanwege de bewolking waar we daarheen moesten fietsen. Helaas konden we niet genieten van mogelijke uitzichten, de witte lijnen op de weg waren belangrijker.

Tijdens de laatste kilometers naar beneden konden we het dal in kijken en zagen we de camper met aanhanger al van verre staan. Een groot veld met bergen daaromheen, het lag in een kom als het ware. De omgeving was weer uitermate landelijk met wat meer verzorgde boerenbedrijven dan de afgelopen dagen. Kortom, weer een goed verlopen uitdagende tocht.

Jullie mogen raden wat we vanavond eten